Reiseforsikringen dekker ikke flystreik
Oppdatert: 03.07.2025
Du må som kunde ta kontakt med flyselskapet ditt. Flyselskapet kan ordne nye billetter når det skjer avvik. Du skal få mulighet til å velge å bli ombooket snarest mulig, få en senere reise, eller få refusjon for billettene. Dersom du ikke får tak i flyselskapet, kan du også legge ut for nye billetter selv og søke refusjon hos flyselskapet i etterkant.
Du må ikke avbestille reisen selv, da har du ikke krav på refusjon
Dersom du ikke har refunderbare bookinger på hotell, feriehus eller Airbnb, kan du forsøke å ta kontakt med hotellet eller utleier for avbestilling for å høre hvor mye du eventuelt kan få igjen.
Har du betalt billettene med kredittkort?
Du kan søke refusjon hos kortselskapet ditt om du har betalt reisen med et kredittkort og kan dokumentere at du har forsøkt å få refusjon av flyselskapet og ikke kan få det.
Trenger du medisinsk assistanse?
Kontakt vår døgnåpne alarmsentral SOS International på telefon: